22 Nisan 2009

Allahümme salli alâ Muhammed...


...

Hele o başımızı rüzgâra kapılan şakayıklar gibi bir o yana bir bu yana sallayarak okuduğumuz "güzel" İlâhî yok mu!..


"Canum kurban olsun Senin yoluna
Adı güzel kendi güzel Muhammed
Gel şefâat eyle kemter kuluna
Adı güzel kendi güzel Muhammed."
Muhammed'ül Emin'sin...


Bir avuç çocuktuk Mahalle Mektebi'nde. Oturup büyük bir heyecanla Senin kutlu adını en güzel yazma yarışına girerdik. Mim ha mim dal...


Muhammed'den muhabbetin hâsıl olmasını sayılara döker, ebcedle bir oyuncak gibi oynardık. Temiz sinelerimize her şeyden önce Seni yerleştirdik:


"Bir ismi Mustafa bir ismi Ahmed
Allahüme salli alâ Muhammed
Rûz-ı mahşerde bize eyle meded
Allahümme salli alâ Muhammed."
....

Uzun kış gecelerinde babaları cepheden bir daha dönmeyen çocuklar, dedelerinden Muhammediye'yi, Ahmediye Şerhi'ni, Kara Davut'u ve Delâil-i Hayrat'ı, Hazreti Ali'nin cenklerini dinlediler.

Bütün bir cemiyyet, Senin ve sahabilerinin, Hak dostlarının kahramanlıklarıyla bir diriliş şerbetine kavuştu. Ömer'lerin, Hamza'ların, Ali'lerin birer ümit kahramanı olarak yetim çocuklara varlık ve dirlik kaynağı oldular.Tıpkı şairler gibi, tarihçiler de Senin hayatının en ince ayrıntılarını anlatmak için kaleme sarıldılar.
Hattatlar, maharetlerini ortaya koyup kutlu ismini en güzel yazma yarışına girdiler. Müzehhipler göz alıcı renkler ve nakışlarla kırk hadis mecmualarını süslediler.
Ve nihayet müzisyenler, na't, tevşîh, salâ, salat ve salat-ı ümmiyelerle gökkubbede "bâkî kalacak âhenk örgüleri" ördüler:



"Es-salâtu ve's-selâmu aleyke yâ Habîballah
Es-salâtu ve's-selâmu aleyke yâ Resûlallâh
Es-salâtu ve's-selâmu aleyke yâ Nebiyallâh..."

....

Prof. Dr. Selim Hancıoğlu
foto/kapkach

2 yorum:

kelebek-z dedi ki...

Allahümme salli ala seyyidina Muhammed...
Rabbim O'na layık ümmet eyleye inş.

Bir dua bırakıyorum mübarek bir Hocaefendiden;

"Her işin başı Allah'a sığınmaktır.Ya Rabbi,ben şaşırabilirim her an, ben hata edebilirim. Sen beni koru ya Rabbi.Ben istesem bile beni yanlış yola sokma,mani ol ya Rabbi bana.Ben istemesem bile beni hak yolda yürüt ya Rabbi. Mecbur et ya Rabbi beni."
Prof.Dr.M.Es'ad COŞAN (Rh.a)

Bu arada fonlarınızı genelde beğeniyorum..Şuan çalan da çok güzel..
Selam,dua ve sevgilerimle...
daim hoş kalasınız inş.

nadarû dedi ki...

"Rabbim O'na layık ümmet eyleye inş."
amin inş..
bu güzel duaya da amin demek düşer bize...amin...
muhabbetlerimiz olduğu kadar müzik konusunda da beğenilerimiz aynı sanırım:)
teşekkür ederim sevgili nazenin yürekli, buraların daimi kelebeği:)
hoş uçuşlar olsunn inş:))..hep O'na doğru...
sevgi ve dua ile,hayırlı cumalar...