19 Kasım 2011

durup dururken...

"Bir neden bulur kalp üzer insanı..."

Kalp nedensiz üzer mi ki insanı? Belki de üzer. Akıl söyletirse, kalp de üzer, ağlatır bazen. Kalp tıpkı çocuk gibidir; durup dururken ağlayabilir, ağlatabilir, sevebilir, sevdirebilir, küçücük şeylerden mutlu da olabilir.


Kalp güzel şeyler barındırır içinde; eğer kararmamışsa bir noktadan sonra. En güzeli sevgiyi, aşkı, şefkati barındırması, koruyup kollaması onları, içinde taptaze tutabilmesi...

Kağıt gibi inceciktir kalp; cam gibi belki..ezilmeye, kırılmaya müsaittir.  Kırılan bir kalp....
Kırılan bir kalp, bir daha eski haline dönebilir mi?
"Dal rüzgarı affetmiştir ama, kırılmıştır bir kere..."
Durup dururken sever mi ki insan, durup dururken ağlar mı?  Nedensiz yaşanır mı hiç; nedensiz ölünmeyeceği gibi.  Ama ben durup dururken yazıyorum işte....Neden, ben de bilmiyorum.
Kalbim üzme beni n'olur...
"Akıl bir serçeyi avuç içerisinde tutmaksa, kalp avucunun içine kendini koymaktır.."

Avucunu aç bir bak, ne görüyorsun?
Hiç....

11 yorum:

G R İ ❥ dedi ki...

insan durup durken yazmaz hic, mutlaka yazma sevkini tetikleyen bir sey olmustur. Bazen sebebini biliriz, bazende bilemeyiz, ne var ki bunda.

Gun icinde kalbim gayet saglikli, rengarenk. Cok neseli cok duyarli; sonra bir seyler tetukliyor ve yaziyorum. Ve yazdiklarimi okudugumda anliyorum kalbimin aslinda kirik ve kirgin oldugunu. Sebep ?
O hicligin icinde saklanan, tenhasinda duran o kor nokta ..

Dilerim kalbin seni uzmez, ama sende onu uzmemeye gayret goster. Zira o senden narin, dahada kirilgan ve hassas .. Bir butun olmali kalp ile ... Zor zanaat biliyorum cunku ben bunu beceremeyenlerdenim ...

Hic, hep !

denizkızı dedi ki...

insan kırılır ki ..insan camdır.bazısı puslu.bazısı buzlu.

kalp dokülür ki ...sımsıkı saran olmaz ise ..bir daha eskisi gibi olmayacağına bile bile ....... ki buna inanmak istemeyiz. başa alırız herşeyi .lakin bir cam bardak bile çok şey anlatır..yere düştüğünde üstelik.

---

gelelim saannaaaa :)))
durup dururken yazmıyosun .
koşarken yazıosun , hızlı atan kalp atışlarının sesi bu harfler ...kelimeler ...

sen bayaaa bayaa koşuyosun yanii :P

Sabahattin Gencal dedi ki...

Merhaba,
Kalbi, böyle güzel benzetmelerle, kısa ve özlü biçimde anlatmak kolay değil. Tebrik ederim.
Not: İzniniz üzerine bir çalışmanız Damla'da yayınlandı. Katkınız için teşekkürler.

nadarû dedi ki...

lo-la;
kalem elimizde..
hüzün kalbimizde dolanyor sürekli..
yaz diyor yaz..
ve yazınca böyle oluyor işte..
kalbimize mukayet olabilme duasıyla..

etkileyici:)

denizkızı,
insan kırılır..hele kalp.. tuzla buz olursa..tamiri yok..

koşuyorum evet ya, farkında değilim, biri beni durdursun...yoksa çok kötü düşecem:)

miniknot;şimdi duygusala geçiş yapmadan..
nerelerdesin sen onu bi söyle:) uçmuşsun yine...twitter kuşunu azad etmişsin..hayrola;)

bekleniyorsun orda bilesin;)
sevgiyle..
miniknot2: bu yorumlara da keşke;"beğendim", "etkileyci" tarzı butonlar koysalar;)

etkileyici:)

nadarû dedi ki...

Sabahattin Gencal;
çok teşekkür ederim hocam..sizin gibi değerli bir hocamın yazılarımı beğenmesi beni çok onurlandırdı..

en derin teşekkürlerimle..
saygılar hocam..

gelibolu17 dedi ki...

Hiç bir şey nedensiz değildir göçebem,bunu sende bilirsin...
Ve nedensiz sevilir,hemde çok sevilir,farkına vardığında kendin bile şaşarsın bu duruma,tarifi yoktur,anlamı yoktur sadece bildiğin tek şey vardır sevmek...
Avucunun içinde ne tuttuğuna bağlıdır,açtığında neyi görmek istediğin,,,dünya denen tiyatro sahnesinde hep ellerimizi sıkarız,para biriktirmek için sıkarız,hırslanınca sıkarız,sinirlenince sıkarız,ama emaneti yerine teslim ettiğinde, ellerin iki yanına düşer,bu sefer sıkılı değildir yumrukların,ellerin salmıştır kendini öyle boş,öyle açık,,,
Ellerim boş,yüreğim senin aşkınla dolu bir şekilde geldim kapına kabul et beni Ya Rab diyebilecekmiyiz acaba?

Yazmanında vardır bir nedeni,belki okuyanlar bir fayda görür,belki gaflet uykusundaki birinin uyanmasına neden olur,kimbilir belkide seni nedensiz sevmesine...
Kimbilir...

nadarû dedi ki...

gelibolu;
o kadar güzel şeyler yazmışsın ki..
sadece sussam öylece..

yüreği güzel insansın vesselam..
dost'sun..can'sın...
güzelsin işte..

gelibolu17 dedi ki...

Deriinn,yapma bana böyle şımarıcam sonra bak...Zaten bu yorumlar nasıl çıkıyor ben bile hayret ediyorum çoğu zaman,bide birisi çıkıp ne diyon sen ukalamısın diyecek diye korkmuyoda değilim hani :)

+ Sende öylesin,sevgilerimle,her zaman iyi olman dileğimle...

eda dedi ki...

vay be ! ben nereye gelmisim boyle ! yillardir Mevlana Sems'e hasret gittigi gibi ben ne kadar da yalnizmisim megerse ! kalpten konusan insanlari buldum burda ! sizi taniyinca farkettim yalnizligimi, iyiki gelmisim buraya ! ama lutfen bu denli gidemli, baldan tatli sozler etmeye devam edin ey gonul insanlari !

nadarû dedi ki...

eda;
hoşgelmişsin..teşekkür ederim güzel sözlerin beni mutlu etti:)
kimse yalnız değildir aslında "O" var çünkü..

selam ve dua ile..

nadarû dedi ki...

gülcan;
hep var ol inşallah:)