21 Ocak 2010

dün dünde kaldı cancağızım...şimdi yeni şeyler söylemek lazım...



"Merak edilecek şey: Acaba insanlar en çok neden korkarlar?
Herhalde her şeyden çok yeni bir adım atmaktan, kendi söyleyecekleri yeni bir sözden olsa gerek...Ama ben de bayağı gevezelik ediyorum...Gevezelik ettiğim için de hiç bir şey yapmıyorum...Galiba işin doğrusu şöyle; bir şey yapmadığım için gevezelik ediyorum...Ben gevezeliği bu son günlerde, sürekli bir köşede yatarak ve saçma sapan şeyler düşünerek öğrendim..."


Dostoyevski'nin "Suç ve Ceza" adlı romanından altını çizdiğim satırlardı....


Fotoğraf/Kâzım Mızrak
Teşekkürlerimizle:)

***
hatırlatma(1)
"Ya resim, resim nerde?" dediğinizi  duyar gibiyim:)...Efendim, şimdi şöyle; resim  şu an beklemede...aramızda ufak tefek sorunlar vardı, onları halledebilir de gönlünü yapabilir isek şayet ...yazı ve resim birarada sayfamızda arzı endam eyleyebilecekler:))....yani inşaallah:)

hatırlatma(2)
ve görüldüğü üzre  hatırlatma(1) in  de hükmü kalmamıştır dolayısıyla....

14 yorum:

Bâd-ı Sabâ dedi ki...

Bu resim olsun :) Yine de siz bilirsiniz tabii, naçizâne önerimizdir.

Bâd-ı Sabâ dedi ki...

Çok yıllar önce başlayıp hâlâ bitiremediğim bir kitaptır Suç ve Cezâ, bir tülü bitirmek nasip olmadı. Bi gün yeniden başlasam dedim şimdi, fenâ olmayacak. Kitapların altını ben de çizerim Nûr, belki bir gün bizden sonra birileri daha okur aynı kitapları; bizi anımsarlar. Onlara söylemek istediğimiz bir şeyler olduğunu..!

Bâd-ı Sabâ dedi ki...

..ve, biraz daha sabır!

bilge dedi ki...

suc ve cezayı yıllar oldu okuyalı babamın bir sözü vardı iş yoksa söz coktur diye sevgiler ve dostlukla..

Bâd-ı Sabâ dedi ki...

Bu yaprak Raskolnikov'un ruh hâlini temsil ediyor diye düşünüyorum. Hem de ta kendisidir diyeceğim neredeyse. Toplumdan uzak, kendi iç hesaplaşmalarını yaşıyor. Suçluluk duygusu, korkuları, yaşamdaki kayıpları, ve yalnızlığı ile başbaşa. Akranlarından o kadar ayrı görünüyor ki, ilk bakışta bile farkı ayırd edilebiliyor. Bir bilim adamının dediği gibi; her insan hatâ yapar, insanlığın ölçüsü yapılan hatânların telafisi nisbetindedir. Raskolnikov hesap kapısında. Dün, şu garip yaprakta bunları görmüştüm bir an. Hepsi bununla sınırlı değil aslında. Bu yaprakta bir Yûnusluk hâli de var desem yanılmış sayılmam. Sürüden ayrı..! Hakkın yolunda vahid. Kuşkularını yıkmış, şüphelerine meydan okuyor. Sahibinin emrine amade, takdirine teslim, buyruğuna talib. Gözü kapalı, gönlü açık.

nadarû dedi ki...

@Kazım Mızrak,

Estağfurullah efendim, ne demek , büyük bir memnuniyetle aldık kalbul ettik ve yayınladık bile... Çok teşekkür ederiz...

Fotoğraflarınız takibimizdedir inşaallah:) hepsi birbirinden güzel ve naifler...emeğinize sağlık...
***
"Suç ve ceza"...aslında henüz oldu başlayalı...biraz kalınca bir kitap olmasına rağmen sonuna kadar gitmeye kararlıyım...öyle veya böyle bitirmeye niyetliyim inşaallah....okunulası bir roman olduğunu düşünüyorum...ve genelde kitap ve kalem yanyana durmalıdır fikrimce...ve bir de kağıt...


@Bilge,
Değerli yorumunuz ve ziyaretiniz için çok teşekkürler...

doğru söze ne denir ki...

nadarû dedi ki...

@Kazım Bey,
Gönül gözüyle görmek böyle bir şey olsa gerek, taşların arasından güzel bir ayrıntı yakalamışsınız...
sabır timsali...
Bizlerin de gönül g/özünün açılması duasıyla inşaallah...
Bu "bilge" ve "nazenin" fotoğrafınız ve değerli yorumlarınız için tekrar teşekkürler...

Agresifboy dedi ki...

ödülünüz var efendim sevgiler..

Türabi dedi ki...

Selamünaleyküm,
halime muvafık satırların altı çizilmiş :) muhabbetle..

nadarû dedi ki...

@Turabi,
Aleykumselam, hoşgelmişsiniz..
tevafuk olmuş sanırım...bazı gerçekler satıraralarında saklıdır:)
baki muhabbet ile..

kelebek-z dedi ki...

Suç ve Ceza biçabuk okuyup bitirdiğim bir kitaptır..güzeldi, sıkılmamıştım.. Kitabın bu satırları da çizilmeye değermiş doğrusu..

nadarû dedi ki...

@Kelebek,
okudukça insanı içine alan..akıcı bir roman...ben henüz bitirmedim, okumaya devam:)

tuzlusu dedi ki...

"dün dünde kaldı cancağızım ... şimdi yeni şeyler söylemek lazım " en çok bunu beğendimm :))

nadarû dedi ki...

@ÇİKOLATA,

beğendiğinize sevindim...teşekkür ederim:)..teveccühünüz:)

muhabbet iile...